יש לכם אתר אינטרנט שיווקי – או אנדרטה?

דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

תוכן עניינים

אנדרטה או אתר אינטרנט שיווקי

אנדרטה או אתר אינטרנט שיווקי

זה לא סוד שאתרי האינטרנט של רוב העסקים מתפקדים יותר כמו אנדרטה מאשר כמו מערכת שיווקית.

דמיינו רגע אנדרטה: היא פשוט עומדת שם – המטרה שלה היא להנציח מישהו או משהו, אבל היא לא עושה שום דבר אקטיבי. לעתים קרובות אנדרטאות הן שוממות. גם אם מדי פעם מגיעים אליהן אנשים, הם עוזבים תוך זמן קצר.

אתר אינטרנט שהוא אנדרטה, ניצב שומם במרחבי האינטרנט. אין בו כמעט מבקרים, והמעטים שמגיעים – עוזבים מהר, כי אין בו שום דבר שגורם להם להישאר. ולכן, זה כמעט בלתי אפשרי לייצר בעזרת אתר כזה מתעניינים או לקוחות.

אני לא רוצה אנדרטה, אני רוצה אתר אינטרנט שיווקי

אז אם אתם לא רוצים אנדרטה (ובצדק), אלא אתר אינטרנט שמתפקד כמו הליבה של המערכת השיווקית האינטרנטית של העסק שלכם – עליכם לשים לב לכמה נקודות חשובות:

  1. דעו מהן מטרות האתר שלכם, כולל המטרות של עמוד הבית ושל כל העמוד הפנימיים.
  2. ודאו שהאתר שלכם, על כל עמודיו, עובד בהתאם למטרות שהגדרתם.
  3. חשוב שהאתר שלכם יהיה נעים ואסתטי, אבל לא כל אתר חייב להיות בעל עיצוב ייחודי ומרהיב. עיצוב האתר תלוי במטרות האתר, וגם בקהל הפוטנציאלי שלו.
  4. כדי לעקוב אחרי המדדים השיווקיים (צפיות, המרות וכו’) ולנתח אותן, יש לחבר את האתר למערכת סטטיסטיקה ואנליטיקה. הידועה והנפוצה מכולן היא גוגל אנליטיקס, אבל יש גם מערכות מצוינות אחרות (בקרוב יעלה פוסט מלא על הנושא).
  5. חברו את האתר לרשתות החברתיות בצורה כזו שתקל על המבקרים לשתף את התוכן שמתפרסם בו בפייסבוק, בטוויטר, בפינטרסט וכדומה. הרשתות החברתיות יכולות להיות מנוע חזק מאד להבאת עוד מבקרים לאתר שלכם.
  6. תנו למבקרים באתר סיבה טובה להירשם לרשימת התפוצה שלכם. מי שנרשם לרשימת התפוצה מאפשר לכם להגיע אליו ישירות למייל, בעוד שמי שלא נרשם, עשוי לשכוח את העסק שלכם מהר מאד, כי לא תהיו שם להזכיר לו. הפכו את ההרשמה לרשימת התפוצה לאטרקטיבית וקלה לביצוע.
  7. שקלו להשתמש בקמפיין רימרקטינג (“שיווק מחדש”). גוגל ופייסבוק נותנות אופציות לבצע קמפיין כזה, אשר מאפשר לכם לפרסם באופן ממוקד רק למי שכבר ביקרו באתר שלכם. כך, אתם מגבירים את הנראות והחשיפה שלכם, שכן אותם המבקרים יראו את הפרסום שלכם שוב ושוב ויתקשו לחמוק מכם.
  8. דאגו לשלוח לכל מי שנרשם באתר בדיוק את מה שמעניין אותו. נניח שיש לעסק שלושה מוצרים/שירותים שונים, שלכל אחד מהם עמוד נפרד באתר. צרו רשימת מיילים נפרדת עבור כל מוצר/שירות שכזה, וחברו את המתעניינים לרשימת התפוצה הרלוונטית. חשוב לשלוח למתעניינים תוכן איכותי, רלוונטי ועם ערך מוסף, וכך הם יידעו שכדאי להם לפתוח ולקרוא את המיילים מכם. בנוסף, הם יעריכו אתכם, וייזכרו בכם כאשר ירצו לרכוש את אותו מוצר/שירות. דרך חלופית היא לרשום את כולם לרשימה אחת ותוך זמן קצר לאפשר להם להירשם לרשימה המתאימה להם.
  9. אם אתם משווקים מוצרים או שירותים שניתן למכור אונליין, העניקו למבקרים את האופציה לרכוש אותם דרך האתר.
  10. עשו שימוש נכון בווידאו. אנשים אוהבים לצפות בווידאו, והוא גורם להם לשהות זמן רב יותר באתר, מה שגם משפר את הדירוג של האתר בגוגל. חשוב שהווידאו יהיה קשור למוצר שלכם – לא מומלץ לשים  וידאו שאינו רלוונטי רק על מנת שיהיה וידאו באתר.
  11. עדכנו את האתר שלכם לעתים קרובות – לפחות פעם בחודש, וכל המרבה הרי זה משובח. התדירות לא צריכה לבוא על חשבון האיכות, כמובן. בנוסף, חשוב שהתדירות תהיה קבועה. עדכון האתר חשוב משתי סיבות: גם הגולשים אוהבים אתרים מעודכנים, וגם גוגל מעדיפה לקדם אתרים שמעודכנים ומתחדשים לעתים קרובות.
  12. קדמו את האתר שלכם כך שגוגל יזהה וידרג אתכם נכון. לא כולם רוצים או יכולים לקחת גורם מקצועי שיקדם להם את האתר באופן שוטף, אבל חשוב לכל הפחות לבצע אופטימיזציה לאתר עצמו (On Site SEO) ולהבין את העקרונות הבסיסיים. למשל, כשכותבים תוכן ומעדכנים את האתר חשוב להבין כיצד גוגל “קוראת” את האתר ואת התוכן ומה ההשלכות של כך. זה לוקח זמן, אך בטווח הרחוק, האתר שלכם יקבל דירוג טוב בתוצאות של גוגל.
  13. זכרו, התוכן הוא המלך: וזה אומר שהתוכן באתר שלכם חייב להיות מקורי, מעניין, ברמה גבוהה וכזה שנותן ערך נוסף לגולשים. אם התוכן שלכם יהיה כזה, הגולשים שמחפשים את השירות/מוצר שאתם משווקים יגיעו אליכם וזאת כבר התחלה טובה.

ואחרי כל זה – מה הכי חשוב לזכור?

  1. זה קריטי שתדעו מהן מטרות האתר שלכם. חלק מהאתרים נועדו ליצירת לידים, חלקם נועדו למכירות, חלקם נועדו לספק מידע ותוכן למבקרים בהם, וכו’. לכל אתר אמורה להיות מטרה מוגדרת. אתר בלי מטרה הוא אתר שיהפוך לאנדרטה, לא אתר שיווקי.
  2. אתר אינטרנט עם תוכן מעניין ועדכני יגרום למבקרים שלכם לשהות יותר זמן באתר, להרשם לרשימת התפוצה שלכם, לחבב אתכם ולתת בכם אמון.
  3. אתר אינטרנט הוא מקום וירטואלי אליו המבקרים מגיעים, בעוד שכלי שיווק דיגיטליים אחרים כמו רשימת תפוצה, רימרקטינג ועוד מאפשרים לכם להגיע למי שביקר באתר ולשווק לו. את זה תוכלו לעשות באמצעות מערכות שיווק חכמות שנבנו למטרות אלה ממש, ואם תעשו בהן שימוש נכון, זה יקל אליכם את העבודה.

אם יש לכם שאלות, הערות, או בקשות אשמח לשמוע מכם! אתם מוזמנים לרשום אותן כאן בתגובות ואני אתייחס אליהן בשמחה.

אהבתם? שתפו ועזרו גם לאחרים לקרוא וללמוד:
דניאל שלגי שירה WEBGUY
מומחה בבניית אתרים
ונוכחות עסקית דיגיטלית

לקבלת המדריך המלא לנוכחות אינטרנטית מצליחה​

עצמאי? יש לך עסק? נוכחות טובה, ואפילו מצוינת באינטרנט ובדיגיטל יכולה להפוך עסק בינוני לעסק מצליח מאוד

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

“אתם חייבים את זה…”

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

קורס AI LIVE לעסקים בזום!

יום רביעי 15/11 מתחיל מחזור נוסף של קורס AI לעסקים!

לרגל המצב הקורס בהנחה גדולה מאוד!

כל הפרטים והרשמה כאן:

 

וובינר בחמישי 13/7 20:00

יש לכם עסק קטן*?
בואו ללמוד איך להעזר ב AI בעסק שלכם

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...