מיילים מספרים וסטטיסטיקה

לפעמים שואלים אותי לקוחות מה עדיף לשלוח הרבה מיילים או מעט. האם "להפציץ" במיילים את הרשימה שלנו או לשלוח מעט ולקוות שיתייחסו למיילים המעטים שאנו שולחים, בכבוד.
ובמספרים, האם עדיף לשלוח מייל פעם בשבוע או פעם בחודש? פעמיים בשבוע או רק לפני החגים?

התשובה לשאלות האלו אינה שחור לבן, זה כמובן תלוי בעסק, ברשימה, בקהל היעד, ובאיכות התכנים. זה תלוי גם בנוהג בתעשיה, ובניסיון המקצועי שלכם עם הלקוחות שלכם. ויחד עם זאת, מומלץ לבחון את המספרים.

הכי טוב זה לבחון מספרים שאתם כבר מכירים, אם אין לכם, אתם יכולים פשוט לבחון זאת על פני תקופה קצרה ואז להסיק לעתיד. בדקו מהו אחוז הפתיחה של המיילים שאתם שולחים הרבה לעומת מהו אחוז הפתיחה של המיילים שאתם שולחים מעט.
נתונים אלו ישמשו אותנו בבדיקה מה כדאי לכם לעשות לאורך זמן.

שתי דוגמאות

בואו נבחן שתי דוגמאות, נתייחס למספרים פשוטים, ונמחיש איך בוחנים את הכדאיות בסופו של דבר.

דוגמא ראשונה – שולחים מעט מיילים

נניח והרשימה שלכם מכילה 10,000 אנשים, ונניח שבמידה ואתם שולחים פעם בחודש מייל לרשימה אז אחוז הפתיחה יהיה 20%. כלומר, 2,000 אנשים פותחים את המייל ששלחתם, ומאחר והוא נשלח פעם בחודש זה אומר ש 2,000 אנשים פותחים את המייל שלכם כל חודש. המשמעות של זה היא ש 24,000 אנשים פותחים את המיילים מכם כל שנה.

דוגמא שניה – שולחים הרבה מיילים

נניח שהרשימה שלכם מכילה (כמו בדוגמא הראשונה) 10,000 אנשים. אתם שולחים כל שבוע מייל לכל הרשימה. ובגלל שאתם שולחים הרבה יותר פעמים (פי ארבע) אז פותחים הרבה פחות, רק 10% (חצי מהדוגמא הקודמת). במצב זה כל שבוע פותחים 1,000 אנשים את המייל שלכם. כלומר, 4,000 אנשים בחודש פותחים את המייל שלכם ומכך נובע שבשנה פותחים את המייל שלכם 48,000 אנשים. כלומר פי שתיים יותר מהדוגמא הראשונה.

צריך לזכור שזו דוגמא היפוטטית והיא לא קיימת בחיים האמיתיים. במציאות המספרים משתנים משבוע לשבוע, ומה שקורה בתחילת שנה לא בהכרח ממשיך כל השנה. יחד עם זאת, אפשר לראות בברור, שכמות הפותחים בשנה כולה גדולה מאחוז הפתיחות לכל פעם. כך שאם הייתם מחליטים על סמך האחוזים שכדאי לכם לשלוח רק פעם בחודש משום שפותחים אתכם הרבה יותר (באחוזים פי שתיים) הייתם עושים טעות.

עוד זוית להסתכל על כך

אפשר להסתכל על זה בעוד דרך. במידה ואחוזי הפתיחה של המיילים שלכם הם 20% כשאתם שולחים פעם בחודש, זה אומר שכל אדם שרשום לרשימה יפתח אחת לחמישה חודשים את המייל שלכם. זה דיי הרבה זמן. לעומת זאת, אם אתם שולחים אחת לשבוע ואחוז הפתיחות הוא 10% אז כל אחד ברשימה שלכם יפתח מייל שלכם אחת לעשרה שבועות שהם חודשיים וחצי, כלומר תדירות הפתיחות של כל אדם תהייה כמעט כפולה מאשר בדוגמא הראשונה.

אלו הם רק מספרים, כאשר שולחים מיילים לרשימה שלכם הם גם צריכים להיות מעניינים, ולהביא ערך אמיתי, ולהיות כתובים נכון, ועוד אבל אלה כבר שייכים לסיפור אחר.

מוזמנים לשתף, ולהגיב כאן למטה בשאלות, הערות וגם השגות 🙂

דניאל שלגי שירה

דניאל שלגי שירה

אהבתם? שיתוף יעזור גם לאחרים לקרוא וללמוד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pocket
שיתוף ב print
בחירת מטבע תשלום
EUR יוֹרוֹ

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות