הסבר על תהליך בניית אתר

יש לנו ניסיון של למעלה מעשר שנים בבניית אתרי אינטרנט מכל הסוגים והמינים. את הניסיון, הידע והמקצועיות אנו מביאים לכל פרויקט של בניית אתר לקוחות שלנו.

ברצוני להציג בפניכם את הדרך שלנו לבנות אתר אינטרנט. אני מניח שבחברות טובות אחרות התהליך דומה, כך שקריאת הפוסט הזה תיתן לכם מושג יותר ברור על תהליך העבודה לבניית אתר אינטרנט עסקי מקצועי.

מהם המרכיבים של תהליך בניית אתר?

  1. הכרות
  2. הצעת מחיר
  3. הסכמה ותחילת עבודה
  4. אפיון האתר
  5. עיצוב עמוד הבית והחלקים המשותפים
  6. עיצוב העמודים הפנימיים
  7. הזנת התוכן הנוסף
  8. בדיקות – מעבר נוסף
  9. בונוסים והפתעות
  10. העלאת האתר לאויר בצורה מקצועית

1 – הכרות

בעולם הדיגיטל המקצועי, כל מתעניין בשירות מהמערכות הדיגיטליות נקרא "ליד". עבורי, כל ליד כזה הוא אדם אמיתי, אני זוכר שלמרות השם המקצועי של הסטטיסטיקה, אתם לא לידים, אלא אנשים, בעלי עסקים, או בעלי תפקידים בחברות ועסקים, ובסוף אתם רוצים לעבוד עם מישהו נעים, אמין, נחמד, מקצועי. לדעתי ועל פי ניסיוני, שלב ההכרות הוא חלק חשוב מאוד בתהליך עצמו של בניית אתר.

שלב ההכרות מחולק לשני חלקים, לא תמיד משנה הסדר:

  1. הכרות אישית – באופן אישי אשמח להכירכם, בשיחת טלפון, הפגישת וידאו, בפגישה פנים אל פנים, מה שיעבוד לנו הכי נכון ומשם נמשיך הלאה לשלב הבא.
  2. הכרות עסקית – נשלח לכם שאלון קצר שיעזור לנו להכיר את העסק שלכם, את המטרות העסקיות שלכם, את הצרכים שלכם מאתר האינטרנט המבוקש על ידכם.

אחרי שסיימנו להכיר אישית ועסקית, נעבור לשלב הבא.

2 – הצעה לבניית אתר אינטרנט

ההצעה שאנו שולחים ללקוח פוטנציאלי היא משהו אחר. משהו אחר ממה שאתם מכירים. משהו אחר ממה שאתם מקבלים מרוב הספקים האחרים.

אנחנו מאמינים בשקיפות מלאה ובכך שהכל יהיה מובן וברור.

ההצעה שלנו כוללת:

  • כמה מילים על החברה שלנו
  • כמה מילים על מה שאנו מבינים שאתם צריכים שנספק לכם
  • מהי ההשקעה הנדרשת מכם – לעיתים יש יותר מאפשרות אחת
  • מה עוד אנחנו נותנים במסגרת העבודה וההשקעה הראשונית שלכם
  • מה תוכלו לקבל בהשקעה נוספת
  • מה הם כללי העבודה שלנו ואיתנו
  • מה אומרים עלינו הלקוחות שלנו
  • ולבסוף הסכם הזמנת עבודה

אצלינו, ב 99% מהמקרים אין הפתעות. אנו יודעים להבין מראש מה תצטרכו וכל האפשרויות כלולות בהצעה, כולל תוספות אפשריות כך שהן ידועות מראש. אני מציין את זה, משום שאני מכיר הרבה הצעות שבתחילה הן נמוכות משלנו אבל בסופו של דבר הופכות לגדולות יותר, אני מעדיף להציג הכל מראש.

3 – הסכמה ותחילת עבודה

השלב הזה קצר ומובן ויחד עם זאת, אנחנו מנסים להפתיע כאן. מאחר ואנו מנסים בכל פעם להפתיע, אני לא יכול לגלות, אבל הרעיון שהוא שהלקוח ואני/אנחנו מתחילים כאן במערכת יחסים, לפעמים ממש ארוכה, ואנחנו רוצים להתחיל אותה ברגל ימין, בשמחה ובאהבה.

4 – אפיון האתר

השלב הזה, אפיון האתר, הוא אלמנט חשוב מאוד בתהליך. יש כל מיני סוגים של "אפיון אתר" יש בסיסי, ויש מורחב, ויש מלא. מה שחשוב, זה שבשלב אפיון האתר, נחליט כמה החלטות חשובות. נעשה זאת על ידי כך שנברר עם הלקוח מה הוא חושב שהוא צריך, מה הוא חושב שהוא רוצה, ואז נציע לו מה שאנחנו מבינים שהוא צריך. נעשה זאת על ידי כתיבת מסמך לא ארוך שמפרט מה יהיה באתר, למה יהיה באתר, איפה יהיה באתר ואיך יהיה באתר. המסמך הזה יעזור ללקוח להבין מה הולך להיות, ויעזור לנו לייצר את מה הסכמנו עליו. התהליך הזה לפעמים פועל בכמה "הלוך חזור" עם הלקוח, עד שמגיעים למסמך מובן, ברור ומוסכם.

השלב הזה הוא חלק מתהליך הבנייה של האתרים המותאמים שאנחנו עושים, לאתר פשוט מאוד של עמוד בית, אודות, יצירת קשר ובלוג – לא צריך מסמך אפיון, וזה גם יהיה אתר בהשקעה נמוכה יותר משמעותית משום שהוא פשוט יותר.

5 – עיצוב עמוד הבית והחלקים המשותפים

עיצוב עמוד הבית מגיע מיד אחרי שיש לנו מסמך אפיון מסודר. אז תהליך העיצוב נכנס חזק לתמונה. עמוד הבית הוא לא רק עמוד הבית אלא עמוד הבית והחלקים המשותפים, כמו החלק העליון הנקרא HEADER והחלק התחתון הנקרא FOOTER.

עיצוב עמוד הבית גם מייצר סטנדרטים כל שאר האתר, צבעוניות, טיפוגרפיה (פונטים), וגרפיקה. לאחר מכן, כשנגיע לעיצוב העמודים הפנימיים, ניקח את האלמנטים המשותפים ונעשה בהם שימוש.

כמובן שעיצוב עמוד הבית גם הוא תהליך הנעשה תוך כדיי תקשורת עם הלקוח, אנו מציגים את ההצעה שלנו ואז משנים ומשפצים בהתאם לרצון של הלקוח. לאחר שעמוד הבית מוכן, ומאושר, אנו עוברים לשלב הבא, והוא,עיצוב העמודים הפנימיים של אתר האינטרנט המצוין שנבנה לנו.

6 – עיצוב העמודים הפנימיים

בדרך כלל העמודים הפנימיים נחלקים לעמודים פשוטים יותר ומורכבים יותר, וגם לעמודים המציגים תוכן המרכז ידע ותוכן ספציפי. למשל, עמוד הבלוג מציג הרבה פוסטים. עמוד סדנאות, יציג הרבה סדנאות, ועמוד מוצרים יציג הרבה מוצרים. בכל אחד מהם לחיצה על אחד האלמנטים הקיימים בו, למשל: פוסט, סדנה או מוצר, יציג לנו את העמוד הפרטי של אותו תוכן. לכל אחד מהעמודים האלה יש עיצוב משלהם. כאשר בונים אתר תבניתי, אז כולם נראים מאוד דומה, וגם דומה לאתרים אחרים שעושים שימוש באותה התבנית, כאשר בונים אתר מעוצב, אנו מעצבים בצורה מותאמת לכל פרויקט כל עמוד וכל תוכן, מה שיוצר אתרים עשירים ומעניינים במראה שלהם.

כמובן שגם עיצוב העמודים הפנימיים נעשה בתקשורת עם הלקוח. אנו נעצב כמה עמודים, נעביר ללקוח להערות, נתקן ונקבל אישור ואז נמשיך עם עמודים נוספים. כאשר נסיים את תבניות כל העמודים הפנימיים, נעבור על הכל פעם אחרונה, נקבל אישור על התבניות ואז נעבור להזנת התוכן הנוספת.

7 – הזנת התוכן הנוסף

בכל פרויקט אנו מגדירים מראש כמה עמודי תוכן אנו נזין לאתר. לפעמים, נזין את רוב או כל התוכן, ולפעמים נזין רק דוגמאות והלקוח יזין את השאר לבד. בשלב זה אנו מסיימים את הזנת התוכן המוסכם מראש, ובסיום עוברים לשלב הבדיקות האחרונות. לפעמים הלקוח מחליט בשלב זה שהוא מעוניין שאנחנו נזין את כל התוכן הקיים מעבר למה שהוחלט מראש ואנו עושים זאת בשמחה, בדרך כלל במסגרת בנק שעות עבודה.

8 – בדיקות – מעבר נוסף

עד היום זה מעציב אותי לראות אתרים (חדשים) שלא עשויים עד הסוף. לא בדקו אותם עד הסוף, לא בדקו את הרוספונסיביות, או דברים אחרים. לפעמים זה נעשה על מנת לחסוך בזמן, ובכסף. אנחנו ב WEBGUY לא רוצים להוציא תחת היד אתרים לא אפויים עד הסוף, ולכן, זה השלב שבו נבדוק איך נראה האתר בכל המסכים, נבדוק את הטפסים ונראה שנשלחים, נבדוק איך נראה האתר בפייסבוק כאשר משתפים אותו ועוד. את רוב הבדיקות שאנחנו עושים, רוב בוני האתרים לא עושים. כמובן שיש עוד טובים, וגם הם עושים את הדברים עד הסוף, ואנחנו נמנים עליהם. כמובן שזה דורש השקעה גבוהה יותר מבוני האתרים הקטנים אבל בסופו של דבר עדיף (לדעתי) להשקיע יותר באתר ולקבל אתר מעולה מאשר להשקיע פחות ולקבל אתר שעובד חלקית. או שנראה רק בסדר.

כדאי לזכור, אתר אינטרנט הוא הלב של מערכת השיווק הדיגיטלית, לפעמים גם הלב של המערכת המסחרית כולה, חיסכון כאן יכול לעלות ביוקר בהמשך.

9 – בונוסים והפתעות

אחרי כל פרויקט אנחנו מבצעים שאלון שביעות רצון מול הלקוח. אחד הלקוחות שלי, אחד שאני מעריך במיוחד, אמר לי שהוא נותן לי 9 ולא עשר כי היה חסר לו המשהו הנוסף. וזה לא שלא היו דברים נוספים, אבל זה כנראה לא הודגש מספיק. מאז, אנחנו מנסים לייצר ללקוחות שלנו חוויה מיוחדת. חוויה נוספת. לא תדעו עד שלא תהיו, אבל יש הבדל בין להיות לקוח שלנו ללהיות לקוח של כל חברת בניית אתרים אחרת. (אגב, אם יש לכם רעיונות טובים מוזמנים לכתוב לי בהערות למטה או בפרטי… ואשמח ללמוד מכם). המטרה שלי, היא להפוך את תהליך בניית האתר ללקוחות שלי, לחוויה נעימה, אפילו מרגשת. אנו משתדלים להצליח בזה עם כולם ולעשות משהו קצת אחר.

10 – העלאת האתר לאויר בצורה מקצועית

חשוב לדעת זה יש משמעות גדולה לתהליך העלאת האתר לאויר, ובמידה ושוגים, זה יכול לעלות ביוקר, במידה ועושים זאת נכון, זה יעזור מאוד לאתר, ולעסק שהאתר שייך לו. מוזמנים לקרוא כאן מהם השלבים להעלאת אתר וורדפרס נכונה לאויר.

סיכום – תהליך בניית אתר האינטרנט

אחרי למעלה מעשור, אנו כל הזמן משתפרים ומשפרים. אנו רוצים שתהליך בניית האתר שלכם, יהיה נעים וחוויתי, ולא מעיק ומתסכל. היו לנו מקרים כאלה, ואנו מנסים להימנע מהם, מנסים להנות כי זה מה שאנחנו עושים וכ באנו להנות. אם יש לכם הצעות, מחשבות על שיפור התהליך או בכלל, נשמח עם תכתבו לנו כאן למטה. ובינתיים שיהיה לכם המון בהצלחה!

דניאל שלגי שירה

דניאל שלגי שירה

אהבתם? שיתוף יעזור גם לאחרים לקרוא וללמוד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pocket
שיתוף ב print
בחירת מטבע תשלום
EUR יוֹרוֹ

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...