למה צריך לנהל אתר אינטרנט ומה כדאי לדעת על ניהול אתר אינטרנט ואיך עושים זאת נכון

בואו נתחיל מהשאלה למה בכלל צריך אתר אינטרנט, ואז נתקדם לשאלה הבאה, למה צריך לנהל אותו.

למה צריך אתר אינטרנט עסקי?

אתר אינטרנט נועד להציג לקהל – הלקוחות הפוטנציאלים של העסק, את העסק.

מה זה אומר להציג את העסק?

באתר אינטרנט עסקי יוצגו השירותים של העסק והמוצרים שהעסק מוכר. כמו כן, כדאי להציג את לקוחות העסק, את הממליצים של העסק, פרויקטים לדוגמא שהעסק ביצע, פורפוליו כזה או אחר ועוד. ו… לא פחות חשוב להציג את הידע שלכם והדרך שבה אתם חושבים בעזרת הבלוג שהעסקי שלכם.

במקרים רבים, במיוחד בעסקים קטנים, מומלץ כשמציגים את העסק גם את האנשים שבו – הבעלים של העסק, המנהלים של העסק, העובדים בעסק. אני לא טוען שצריך להציג כל אחד מהאנשים בעסק, אלא שצריך להציג פנים אנושיות לעסק. מציע תמיד לזכור, אנשים עושים עסקים עם אנשים.

דבר נוסף שאתר אינטרנט צריך להראות לקהל המטרה זה במה העסק הזה שונה מכל העסקים המתחרים או העסקים האחרים בתחום. במילים אחרות, מה מבדל את העסק הזה משאר העסקים ולמה ליצור דווקא איתו קשר או לקנות דווקא ממנו.

איך ת'כלס מציגים את הבידול של העסק באתר אינטרנט?

עושים שימוש נכון בתוכן. תוכן שמספר על העסק, תוכן בצורה של טקסטים, תמונות, סרטונים, ועוד. ואם יש לכם אתר אינטרנט טוב, אז הוא גם מעוצב יפה ובנוי נכון טכנולוגית.

במילים אחרות, אתר אינטרנט יכול וצריך להיות:

  1. כלי שיווקי מעולה – אתר אינטרנט תדמיתי הוא קודם כל כלי שיווקי, למעשה לדעתי אתר האינטרנט הוא הלב של מערכת השיווק הדיגיטלית
  2. כלי מכירתי מצוין – אם אתם חכמים ממש, אתם עושים הכל שתהייה לכם גם אפשרות למכירה באתר. אתר אינטרנט שגם מוכר עבורינו מוצרים ושירותים זה תענוג גדול. אתרי איקומרס (חנויות) כמובן עושים את זה, אבל כם אתרי עסק שבעיקרון מספקים שירותים יכולים לעשות את זה ולהנות מזה.
  3. כלי נהדר לשירות לקוחות – מסע לקוח – אתר יכול לעזור לנו בעבודה עם לקוחות קיימים, הן בהעברת ידע ללקוח והן בקבלת ידע מהלקוח.

ניהול אתר אינטרנט עסקי – למה?

הזמן עושה את שלו בכל דבר, גם על אתרי אינטרנט הזמן משפיע.

מה קורה שבוע או חודש או חודשיים או אפילו שנה אחרי שהאתר עולה לאויר?
מה קורה עם התוכן באתר?
מי מעדכן אותו?
מה קורה עם מוצר חדש?
מה קורה עם שירות חדש?
ועם הצוות מתחלף?
ואולי יש ממליצים חדשים?
או פוסטים חדשים לבלוג?

ומה קורה עם עידכוני הוורדפרס, והתוספים? והתגובות? והפניות?

איך מתמודדים עם כל אלה?

מחליטים שמנהלים את אתר האינטרנט העסקי

יש שלוש אפשרויות:

  1. האפשרות הראשונה, מעלים אתר לאויר ו… זהו. שוכחים ממנו. לאתרים מהסוג הזה אני קורא "אנדרטה" במובן העסקי כמובן. הם לא באמת מפיקים משהו לעסק. לצערי, רוב האתרים העסקיים, זה בדיוק מצבם. איך תדעו אם יש לכם אתר אינטרנט שיווקי – או "אנדרטה"?
  2. האפשרות השניה, מבינים שניהול אתר אינטרנט הוא חשוב מאוד, שוכרים מישהו שינהל לכם את האתר כמו שצריך, זה מצוין, זה מקצועי, זה פשוט קצת יקר.
  3. האפשרות השלישית, מנהלים את האתר לבד. אתר מנוהל מייצר פניות (לידים), אתר מנוהל מייצר לקוחות, אתר מנוהל מייצר מכירות. (אם תרצו ללמוד לנהל לבד אני מזמין אתכם לקורס שלי למנהלי אתרי אינטרנט)

למה לנהל אתר אינטרנט?

מומלץ מאוד לנהל אתר אינטרנט בשביל שהוא ימשיך לעבוד למען העסק. בשביל שהוא ימשיך להיות מערכת שיווקית ומכירתית. אתר אינטרנט איכותי, חייב להיות כזה שנבנה הייטב, ויחד עם זאת גם מנוהל הייטב.

המלצות לניהול אתר אינטרנט

מה שחשוב בניהול אתר אינטרנט הם שלושה נושאים:

  1. תוכן האתר
  2. עיצוב האתר
  3. ניהול טכני של האתר

ניהול של תוכן באתר האינטרנט העסקי שלכם

אני ממליץ בחום להעלות תוכן חדש בצורה קבועה לפחות אחת לחודש. עדיף אחת לשבוע. איזה תכנים אפשר ומומלץ להזין לאתר?

  • פוסט חדש לבלוג עסקי
  • המלצה חדשה לעמוד המלצות
  • מוצר חדש לחנות
  • פרויקט חדש לעמוד פרויקטים
  • שירות חדש לעמוד שירותים
  • הרצאה חדשה לעמוד הרצאות
  • טיפול חדש לעמוד טיפולים
  • לקוח חדש לעמוד לקוחות
  • וכן הלאה בהתאם לעסק שלכם

בנוסף, צריך גם לוודא שהתוכן הקיים מעודכן, ועדכני.

בכל עידכון שכזה יש לוודא ש את 6 הטיפים הבאים:

  1. מעלים טקסט בצורה נכונה – קריא לאנשים וברור למנועי חיפוש
  2. מעלים תמונות בצורה נכונה – בגודל פיזי נכון ומכווצות לגודל מינימלי. תמיד טוב לזכור שעדיין תמונה (נכונה) שווה אלף מילים (רוצים לדעת עוד על תמונות מוזמנים לקרוא עוד על תמונות באתרי אינטרנט כאן
  3. מעלים סרטונים בצורה נכונה – שומרים אותם בשרת הנכון, בשירות הנכון, מציגים אותם נכון. היום סרטון אחד שווה אלף תמונות.
  4. בודקים ושומרים על מהירות האתר
  5. בודקים שהעמוד שמשותף לרשתות נראה הייטב
  6. מייצרים קישורים מהתוכן החדש לתכנים וותיקים ומתכנים ותיקים לתוכן החדש.

מה הכוונה בניהול עצוב אתר האינטרנט העסקי שלנו

בהנחה שאתר האינטרנט העסקי שלכם מעוצב הייטב, זה מבאס להרוס ולכן לפעמים אפילו מפחיד "לגעת" באתר, לשנות תכנים, להזין תכנים חדשים, כי יש פחד כזה, שנהרוס. שהאתר כבר לא ייראה טוב, ואולי אפילו ממש נפגע בו. ולכן מומלץ ללמוד איך לנהל את האתר במקצועיות מספיקה, ככה שהאתר לא ייפגע עיצובית, וזה ממש אפשרי.

למה אני מתכוון ב-"ניהול טכני של האתר"

אתר אינטרנט הבנוי על פלטפורמת וורדפרס, שהיא המערכת לבניית אתרים הטובה ביותר בעולם היום, נהנה מיתרונות רבים. אתר כזה בנוי מכמה אלמנטים טכניים:

  1. מערכת הוורדפרס עצמה
  2. תבנית העיצוב המותקנת על הוורדפרס
  3. תוספים (פלאגאינים)

כל אחד משלושת האלמנטים האלה הם בעצם קטעי קוד מחשב שמישהו כתב. "מישהו כתב" יכול להיות אדם אחד או קבוצה של עשרות, מאות או אלפי בני אדם. יש כאן תמיד אינטגרציה בין מערכות שונות שאנשים שונים וקבוצות שונות כתבו ולכן, יש תמיד, "באגים" – כלומר טעויות. ברגע שמגלים את הטעויות מתקנים אותם. בנוסף, כל הגופים שמייצרים את כל הדברים האלה כל הזמן מחדשים ומשפרים.

לכן, בגלל "באגים" ובזכות השיפורים והחידושים, יש צורך לעדכן את הוורדפרס, ההתבנית והתוספים. יחד עם זאת, כאן נכנס גורם רביעי, וזה האתר הספציפי שלכם, ובדרך כלל, באתר הספציפי שלכם, יש שילוב ייחודי של וורדפרס+תבנית+תוספים+התוכן שלכם והדרך שחיברו הכל יחד. כל זה גורם לכך, שלפעמים העידכון יוצר בעיות חדשות. לפעמים אפילו האתר קורס בגלל עידכון כזה. ולכן צריך לדעת, מומלץ ללמוד איך לעשות זאת נכון.

לסיכום, למה לנהל אתר וורדפרס נכון?

אתר וורדפרס שמנוהל נכון, וטוב, ובאופן שוטף, יעבוד יותר טוב, יותר מהר וייראה יותר טוב. הוא יופיע בתוצאות גוגל גבוהה יותר, ויגיעו אליו יותר מבקרים. מתוכם יהפכו להיות לקוחות וקונים.

אם אתם רוצים ללמוד איך לנהל אתר אינטרנט טוב, אתם יכולים לחפש מדריכים ברשת, וסרטונים ביוטיוב, או שאתם פשוט יכולים להרשם לקורס המצוין שיצרתי בדיוק בשביל ללמוד איך לנהל אתר אינטרנט בצורה טובה בעצמכם. כל הפרטים כאן:

דניאל שלגי שירה

דניאל שלגי שירה

אהבתם? שיתוף יעזור גם לאחרים לקרוא וללמוד

שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב email
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
שיתוף ב pocket
שיתוף ב print

כתוב/כתבי תגובה

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי

כל מה שבעל עסק צריך לדעת לפני שהוא בונה אתר אינטרנט, משדרג את הקיים או שיש לו אתר עסקי שלא מייצר מספיק לידים ולקוחות

מתנה בחינם

המדריך המלא לבעלי עסקים קטנים, בינונייים וחברות להקמה וניהול אתרי אינטרנט

אסטרטגיה והגדרת מטרות, תכנון ואפיון, עיצוב, תוכן, טכנולוגיה, משפך שיווקי, רשתות חברתיות, טעויות נפוצות – ועוד

"אתם חייבים את זה…"

קבלו ניסיון של 20 שנה במדריך אחד

לקבלת המדריך המלא
לבעלי עסקים
לבניית אתר אינטרנט עסקי לחצו על הכפתור לצפיה במדריך

המדריך בדרך אליך גם במייל...